Mysterieuze nieuwe wolkenkrabber in Benidorm.

Ik zei in eerdere artikels al dat hoewel Benidorm leeg is, er toch veel wordt gebouwd. Zo ook naast het nieuwe project Sunset Waves verrezen er kranen. Eerst dachten we dat deze kranen enkel voor het nieuwe parkeergebouw waren, maar nu blijkt dat ze gewoon een nieuwe toren aan het maken zijn...

De mysterieuze TM toren in opbouw


Er werd al heel wat geroddeld over deze nieuwe werf voor er gisteren eindelijk toch een verklaring kwam van bouwpromotor TM. Zoals de meesten wel begonnen te vermoeden is TM er aan een woontoren beginnen bouwen. De nieuwe toren zal meer dan 24 verdiepingen tellen. Zoals het overgrote deel van de bouwprojecten van TM zal ook deze toren zich richten naar de iets meer vermogende klant die een tweede appartement wil aan de Spaanse kust. Net daarom houden ze de lippen dicht op elkaar over het ontwerp. Ze willen namelijk eerst dat hun ander project, Sunset Waves, volledig verkocht is, alvorens ze de tekeningen van de nieuwe toren publiek maken. 

Grupo TM staat bekend om toch wel de meer kwaliteitsvolle nieuwbouw. Hun torens hebben vaak heel unieke en moderne ontwerpen. Ik heb daarom best veel vertrouwen dat ook deze toren geen banaal ontwerp zal krijgen. Toch stel ik me vragen bij deze manier van werken. Hebben de Benidorm'ers, de gemeenteraadspolitiekers en buurtbewoners niet het recht om de details van het project te kennen voor de eerste verdiepingen de lucht in reiken? Wie waakt er over de kwaliteit als promotoren zomaar mogen bouwen zonder het indienen van projecten? Deze toren zal een opmerkelijke plaats innemen in de skyline van Benidorm. Des te belangrijker is het dat er een kwaliteitsvol ontwerp wordt gekozen.

De toren heeft ondertussen de derde verdieping bereikt. De planning is dat de toren volledig klaar is in de zomer 2022. Ik denk dat ik voor velen in Benidorm spreek als ik zeg dat ik harstikke benieuwd ben naar hoe de toren er binnenkort uit zal zien. Ik vind grote werven altijd interessant... maar ditmaal ben ik echt nieuwsgierig naar het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten