Beste wensen voor het nieuwe jaar!

Zo snel de overstromingen kwamen, zo snel ruilde ze plaats voor een zalig winterzonnetje in Benidorm. De badplaats sloot een geweldig jaar af met een haast volgeboekte eindejaarsperiode.

2016 was voor Benidorm een uitstekend jaar. Onrust en terreur deed de mensen uitwijken naar veilige oorden om hun vakanties te vieren. Benidorm was daarbij de aloude keuze. Niet enkel voor de ouderen, maar ook de jeugd vond zijn weg naar de badplaats. Bij mijn laatste vakantie in november was er een groot deel van mijn familie bij. Jonge mensen die allemaal nogal twijfelachtig tegenover Benidorm stonden. Wel, die twijfels zijn snel met de noorderzon verdwenen. Haast allemaal maakte ze de (al was het overmoedige) belofte volgende reis terug naar Benidorm te gaan. De ene was gevallen voor de wilde natuur waar hij vrij goedkoop met een huurscooter kon rond snorren, de andere was verkocht voor het wilde uitgaansleven (zeker tijdens de fiestas), sommige dames konden de vele winkeltjes in de oude stad wel appreciƫren en dan was er nog het geweldige strand en de aangename temperaturen in november. Kortom, de reis was een succes voor haast iedereen en daar was ik gelukkig mee. Het geeft me hoop dat de jeugd ook de troeven van Benidorm en de nabije omgeving ziet.
2017 belooft opnieuw een goed jaar voor de Costa Blanca. Benidorm zal vast blijven groeien en allerminst stand houden. Er zijn veel werken in aantocht in de badplaats, maar deze zijn voor de goede zaak: Een groot aantal straten worden autoluw en autovrij aangelegd, zodat de toeristen nog meer kunnen genieten van terrasjes en brede wandelboulevards. Ik kijk er alvast naar uit. 
Een tip voor de lezers: plan uw vakantie naar Benidorm niet te laat, want vorig jaar waren er enkele last minute-beslissers bij, en zij hadden niet veel keuze van hotels en al helemaal geen voordelige tarieven. Wiet het vroegst had geboekt, bleek de goedkoopste reis en de betere hotels te hebben. Zo zie je maar. Ik verwacht dit jaar niets anders.

Mijn beste wensen voor iedereen. Geniet niet enkel van uw vakantie, geniet van elke dag die 2017 brengt. Het jaar is zo om, zorg dat je het geleefd hebt! 

Lees ook: Benidorm Actueel
Lees ook: Blog / Column

Geen opmerkingen:

Een reactie posten