Mijn vakantie in Benidorm 2015

Jammer genoeg zit mijn vakantie naar Benidorm er weer op. Dit jaar was de reis bijzonder geslaagd. Een reisje naar Benidorm is altijd goed, maar dit jaar waren de Patroonsfeesten nog spectaculairder dan anders en het weer was uitzonderlijk goed.

Normaal zou ik zoals altijd rond eind september naar Benidorm gaan, maar door omstandigheden konden we pas tegen november gaan. We lieten onze vakantie dan maar samenvallen met de patroonsfeesten van Benidorm. Het was dit jaar de 275ste verjaardag van deze feesten en dat hebben we geweten. Uitzonderlijk groot vuurwerk en heel uitbundige penya's (feestverenigingen). Zeer noemenswaardig was de 'correfoc' en het 'stierenrennen' (niet het doden). Ook het finale vuurwerk was dit jaar niet minder dan spectaculair.

Dit jaar was het de allereerste keer dat we in Benidorm een all-in formule namen. Het was niet veel duurder dan de half pension (die we normaal altijd nemen) en we wilde het wel eens proberen. Achteraf hebben we er gemengde gevoelens over. We verbleven iets vaker 's avonds in het hotel in plaats van een wandeling of naar 'The square' (de Engelse uitgaansbuurt) te gaan. De animatie in het hotel was OK, maar geen vergelijk met de 'shows' in de uitgaansbuurt. We hebben iets minder geld opgemaakt dan gewoonlijk, maar ook niet zoveel minder. De all-in formule is voor ons dus enkel de moeite als het haast geen verschil maakt tegenover de half pension formule. Wel is het handig als je met meerdere mensen (vrienden, familie) op hotel gaat. Zo kan je 's avonds in de bar gaan drinken zonder 'potjes te leggen' of 'om de beurt te trakteren' en eventueel onenigheid vermijden. 

Door de all-informule hebben we wel meer contact gelegd met andere gasten in het hotel. Eén voor één aangename mensen aldaar die vaak op hetzelfde tijdstip terugkeren en zo het 'familie' gevoel in het hotel versterken. Op zich was de all-in een leuke ervaring voor in november (de avonden waren al wat fris en dus minder aangenaam voor een terrasje of wandeling naar de uitgaansbuurt), maar afhankelijk van prijs/promoties denk ik dat we volgende keer in september toch maar weer een half pension boeken.

Het weer was bijzonder goed. We hebben twee weken slechts één en hetzelfde weer gehad: een gemiddelde van 22 graden (in de schaduw) en altijd zon! Vanaf 11u was het warm bakken op de zonovergoten stranden. Het zeewater was best koud, maar eens ik in het water zat, was het heel prettig zwemmen. 's Avonds koelde het natuurlijk wel snel af tot 15 graden en wat frisser. Een thermisch shirt met daarboven een hemdje met lange mouwen was echter voldoende om 's avonds nog een terrasje te gaan doen. Ik was zeer tevreden van het weer, gezien we in 2012 ook in november waren gegaan en we toen héél veel regen hebben gehad.

Verder heb ik natuurlijk aan mijn lezers gedacht (maar ook aan mezelf hoor) en heel wat informatie en foto's verzameld en wat excursies gemaakt. Dit jaar ben ik verder in het achterland van Benidorm gedrongen. Ik heb Finestrat bezocht. Ik heb de downhill bike ride meegedaan en ik (en mijn partner!) heb de Puig Campana (de enorme berg met het 'stukje uit') beklommen. We hebben onszelf ook bezoekjes getrakteerd aan Benicaldea (het nieuwe spacomplex in Benidorm) en we zijn gaan kuieren op de antiekmarkt 'El Cisne'. Samen met andere verzamelde nieuwtjes dus veel voer voor nieuwe artikels op deze blog. Ik vraag echter beleefd om geduld, want ik ben terug in mijn drukke leventje gestapt, met al de verplichtingen die erbij horen... Ik dank voor uw geduld en beloof deze blog te blijven vullen met leuke artikels!
Lees ook: Benidorm Actueel
Lees ook: Benidorm Fiestas

1 opmerking:

  1. Benidorm vind ik ook altijd erg prachtig! Ben er al geregeld geweest maar zodra ik terug kan zal ik zeer zeker gaan.

    BeantwoordenVerwijderen