Disclaimer

Na veel reacties en mails, waarvan sommigen niet bijzonder positief, voel ik de nood om een 'disclaimer' op te stellen. Neem dit niet te serieus, maar ik voel dat ik dit moet doen om misverstanden te vermijden met mijn trouwe lezers.

1. Ik woon niet in Benidorm. Ik woon niet in Spanje. Ik woon in België, ik spreek geen -vloeiend- Spaans en heb verder geen enkele band met Benidorm, behalve als vakantiebestemming. Dit betekend dat ik, net als iedere toerist, Benidorm slechts enkele weken per jaar zie (als ik al 1 maal per jaar kan gaan).
Dit gegeven heeft enkele consequenties. De prijzen op deze blog zijn correct op de datum dat ik ze plaatste, maar kunnen natuurlijk gestegen zijn doorheen maanden/jaren. Ik ga bijvoorbeeld niet iedere maal controleren hoeveel een tramticket kost van Benidorm tot Calpé en dit dan constant blijven aanpassen in het betreffende artikel. Hou dus steeds in uw achterhoofd bij het lezen op mijn blog dat de prijzen iets gestegen kunnen zijn. En nog beter, laat me dit dan eventjes weten!
Wat prijzen betreft (voornamelijk bierprijzen, daar zijn de lezers nogal gevoelig aan) probeer ik duidelijk te maken dat deze variëren. Ik weet in Benidorm bars waar je voor 1 EUR een pintje krijgt (met tapa zelfs!), maar ik weet er ook waar een flesje San Miguel 3,30 EUR kost. Alles hangt af van de locatie, de klasse of de aard van het etablissement en/of er live-muziek of shows zijn. Zelf goed uitkijken is de boodschap. Ik krijg vaak mails van personen die sommige vermelde prijzen hekelen, maar die blijkbaar niet verder zijn geweest dan de populaire loungebar op de dijk naast hun hotel... 

2. Ik beleef vakantie op mijn manier en ik schrijf mijn ervaringen neer volgens mijn eigen perceptie. U kan rillen bij de gedachte in Benidorm te zitten in een Belgisch café waar je een Kasteelbier drinkt terwijl je Het Laatste Nieuws leest. Ik niet. Iedereen beleeft zijn vakantie graag op zijn manier. De ene speelt graag Indiana Jones, de andere wenst het zo rustig mogelijk. Over vakantiebeleving valt niet te discussiëren, want we verdienen allemaal vakantie, en zeker de vakantie die uzelf wenst! Ik verplicht of dwing niemand naar Benidorm te gaan, ik wil gewoon komaf maken met bepaalde stereotypen zonder Benidorm te overschatten als een cultuur -of avontuur bestemming. Benidorm is Benidorm.

3. Ik maak zelf de keuze welk actueel nieuws ik gebruik op de blog. Nieuws dat voor mij niet boeiend is, ga ik ook niet posten. Wenst u actueel nieuws over de Costa Blanca dat verder reikt dan toerisme, kan u beter andere websites raadplegen. Wel is elk artikel met actueel nieuws dubbel gecontroleerd (ik gebruik steeds minstens 2 onafhankelijke bronnen).

4. Zoals ik al aangaf, heb ik geen enkele relatie met Benidorm of zaakvoerders aldaar. Niemand in Benidorm betaald mij om goede reviews te schrijven of andere zaken af te breken. Ik ben volledig onafhankelijk en mijn schrijfsel zijn dan wel vanuit mijn perceptie geschreven, maar in alle eerlijkheid en zonder onderliggende redenen.

Verder wil ik iedereen vragen punten van kritiek zeker door te mailen. Opbouwende kritiek kan mijn blog alleen maar beter maken!

Ik wens verder iedereen nog veel leesgenot en vakantie-genot! 

visit-benidorm@hotmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten