+200 000 bezoekers!

'Bezoek Benidorm' is over de 200 000 bezoekers gegaan en daar ben ik zeer blij mee! Een welgemeende dank aan al de lezers van mijn bescheiden blog!

Ik ben ook heel blij om te melden dat ik mijn reis richting Benidorm geboekt heb. Dit jaar wilde ik wat meer dan een eenvoudige pakketreis naar Benidorm. Zelf een reis samenstellen komt vaak goedkoper uit en is dankzij het internet bijzonder simpel. Het voordeel aan zelf alles boeken is dat je een volledige reis op maat kan maken. Je bent niet meer gebonden aan één reisbestemming of luchthaven. Later post ik een artikel hoe men een eigen reis kan samenstellen. Het is heel simpel, maar toch zijn er nog maar weinig mensen die het aandurven.

Voor deze reis hebben we ons niet ingehouden: we gaan eerst 3 dagen naar Murcia, de hoofdstad van de gelijknamige provincië. Een leuke stad met oude steegjes, een mooie kathedraal, veel boetiekjes en terrasjes. Dan gaat het van Murcia naar Cartagena, waar we 4 nachten slapen. Die 4 nachten zal het festival Cartagineses y Romanos spetterend ten einde lopen. Het feest verbeeldt gebeurtenissen uit de tweede Punische Oorlog. Op de laatste dag wordt er een hele veldslag geënsceneerd tussen de Carthagen en de Romeinen met daarna een spetterend vuurwerk. Ik kijk er echt naar uit.
De stad Cartagena heeft bijzondere bezienswaardigheden zoals een kasteel en zelfs verscheidene Romeinse monumenten zoals een theater en een tempel! Vanuit Cartagena nemen we de bus richting Alacant. Daar verblijven we wederom 4 nachten. Iedere vakantie in Benidorm gaan we wel een keer met de tram naar Alicante en steeds maken we dan de belofte bij een volgende vakantie ook een paar dagen in Alicante te blijven. De mengeling van stad, strand, geschiedenis, kasteel, winkelaanbod en oude steegjes spreekt me enorm aan. Nu gaan we dus eindelijk een keer in Alicante verblijven, in een studio in de oude stad. Daarna tenslotte met de tram in één ruk tot in het Las Vegas van Spanje (zoals een inwoner van Villa Joyosa het ooit tegen me zei), Benidorm natuurlijk! Daar verblijven we nog 8 nachten. Lekker uitrusten, mijn krant lezen in de schaduw van een palmboom... . Ook ga ik nog een bezoek brengen aan Elche en als we nog energie over hebben na enkele dagen platte rust op het strand, dan beklimmen we de Peñon de Ifach, de enorme rots in Calpé... 

Nog eventjes wachten, mijn reis is pas in september. Tot dan zal ik af en toe blijven berichten over het reilen en zeilen van mijn favoriete vakantiebestemming!

Lees ook: Benidorm praktisch
Lees ook: Benidorm Actueel
Lees ook: Benidorm City
Lees ook: Excursies / Ervaringen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten