10/10/2021 Laatste corona update

Het duurde lang, maar hier ben ik weer met een nieuwe korte blogpost. Ik moet toegeven, het hele corona gebeuren en de lage interesse in reizen, zorgde ervoor dat deze blog niet meer werd aangevuld. Maar na enkele mails en de opnieuw stijgende bezoekerscijfers, besloot ik om terug de pen, of althans het keyboard, op te nemen.

Gedurende de zomer hebben we gezien hoe Benidorm steeds drukker werd. We zagen hotels en bars opnieuw openen, we zagen de uitgaansbuurt stilaan terug gekker en gekker worden... We werden zelfs door de politie uit Café Benidorm gezet omdat er teveel mensen binnen waren, en er gedanst werd. We zagen de Spanjaarden massaal voor binnenlands toerisme kiezen, en dat leidde tot verkeersproblemen, maar ook gezellig drukke straten. Benidorm kon niet klagen deze zomer, en ik denk dat de normale tijden eindelijk terug zullen aanbreken.

Er gingen er al enkele evenementen door in een bescheidenere versie zoals bijvoorbeeld de Gay pride. De Christenen tegen de Moren feesten, die normaal rond deze periode doorgaan, zijn ondertussen al afgeschaft. De grote Patroonsfeesten zouden doorgaan, maar ook weer in een beperkte versie.
In het uitgaansleven mag men ondertussen al dansen, maar enkel op de daarvoor voorziene dansvloer, met je mondmasker. Daar trekken weinig "venues" zich echter iets van aan. De regels zijn er om gebroken te worden, zeker absurde regels. Karaoke is op dit moment nog niet toegelaten, al denk ik niet dat het nog lang gaat duren voor die laatste regeltjes weg vallen. Op dit moment is het een opsteker voor de vele artiesten die de kost winnen met zingen, aangezien ze nu ook worden gecontracteerd door deze karaoke bars om volk tot in hun kroeg te lokken.

En daarbij gaan we het helemaal laten met deze saaie updates. Laten we die hele corona geschiedenis proberen te vergeten. Laten we positief naar de toekomst kijken. Ik ga mijn best doen om terug wat vaker interessante wandelingen en excursies te delen, en ook gewoon eens wat foto's te plaatsen.

Tot snel in Benidorm!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten