De corona waanzin 2

Ondertussen zijn we al mei en is corona nog steeds alom aanwezig in de wereld. Ik krijg via de website veel vragen. En ik lees op het web teveel onzin...

In eerste instantie wil ik de lezers waarschuwen, op het moment van schrijven, 6 mei, is er nog niets duidelijk. Geloof dus ook niet de berichten op Facebook, andere sociale media of nieuws-websites die zeggen dat alle plannen voor de zomervakantie in het water vallen. Heden is de noodtoestand in Spanje verlengd tot 24 mei. Er wordt gezegd dat in het ideale geval de vakanties terug kunnen beginnen tegen het einde van juni.

Op dit moment mogen de bewoners in tijdsloten buiten, vanaf volgende maandag zouden de restaurants en bars terug mensen mogen verwelkomen op de terrassen.

Achter de schermen is het gemeentebestuur allerlei manieren aan het zoeken om het toerisme terug veilig te laten opstarten in de zomervakantie. Welke veiligheidsmaatregelen die ze daarvoor moeten treffen, zijn tot op heden nog vrij onduidelijk. Misschien zullen hotels op halve capaciteit moeten werken, net zoals waarschijnlijk de bars en restaurants. Toch is daar helemaal geen duidelijkheid over. Sommige hotels, restaurants of bars hebben tevens al aangegeven dat ze met zo'n regelingen niet zouden kunnen overleven...

Het is heel moeilijk om de waarheid te vinden door al die doemberichten op Facebook. Eigenlijk weten we allen niet, ook de burgemeester niet, hoe de zaken gaan evolueren deze maand. De Valenciaanse president Ximo Puig heeft wél al laten weten dat toerisme topprioriteit heeft om de economie op te starten.

Zou u nog wel naar Spanje gaan deze zomer?

Veel mensen twijfelen of ze hun vakanties al dan niet een jaar moeten uitstellen. Ik zou zeggen; wacht nog heel even af met je besluit. Als alles goed blijft gaan, zouden vakantie vanaf eind juni terug kunnen beginnen. Alle kamers moeten dan nog gevuld worden (veel annulaties), dus dat kan betekenen dat u misschien zelfs een koopje zou kunnen vinden.
Enkel uit het oogpunt van de veiligheid zou ik in elk geval niet thuis blijven. Als Benidorm heropent begin deze zomer, zal veiligheid de topprioriteit hebben.

Zodra ik meer weet, laat ik het weten. Ik wens iedereen veel gezondheid en sterkte in deze gecompliceerde dagen!

Lees ook: De corona waanzin
Lees ook: Benidorm Actueel
Lees ook: Blog / Column
Lees ook: De Corona Waanzin

Hieronder nog actuele foto's van twee bijna afgewerkte projecten. De renovatie van de Intempo en de opbouw van de twee golvende torens van Sunset Waves.

Sunset Waves
Intempo building

Geen opmerkingen:

Een reactie posten