Planta 20 - de indrukwekkende rooftopbar

Normaal doe ik geen reviews van horeca op mijn website. Daar zijn andere plekken zoals Tripadvisor voor. Maar voor Planta 20 maak ik een uitzondering, omdat het ook gewoon een leuke excursie is.

Vaak willen mensen iets bijzonders doen, maar willen ze Benidorm niet uit (tram nemen vinden veel mensen een 'gedoe'), of willen ze niet heel de dag kwijt zijn.

Wanneer men mij dan tips vraagt, stuur ik ze vaak naar hotel Bali. Daar kan je voor 6 EUR tot op de top van de wolkenkrabber en kan je beneden een koffie drinken. Een leuke excursie en een stevige, maar aangename wandeling vanuit de oude stad.
Maar onlangs hoorde ik dat er een aardig alternatief is nabij de oude stad: Planta 20.
De rooftop-bar bevindt zich in het bekende hotel Madeira Centro. Het is dat hotel dat centraal gelegen is tussen de Engelse buurt en de oude stad, nabij het Plaza Triangular. De ingang van het hotel is in de Calle del Esperanto. Je wandelt gewoon binnen tot voorbij de receptie. Voor een spectaculaire intrede neem je de enkele lift (tegenover de andere liften). Deze lift is namelijk van glas en hangt langst de buitenkant van het hotel. Het is geen activiteit voor de personen met hoogtevrees!
Bovenaan heb je links de rooftopbar PLANTA 20 en rechts het restaurant PLANTA  21.
Jammer genoeg kan ik niet veel zeggen van de bar zelf. Ik bezocht het op mijn laatste dag en stond voor een gesloten deur. Er was een fotoshoot gaande in de bar, was dat de reden dat ik niet binnen kon, of was ik gewoon te vroeg? Ik kon dan niet in de bar, ik kon wel doorheen de ramen genieten van het prachtige uitzicht.
Toegegeven, de twintigste verdieping is minder dan de helft van de hoogte van het uitzichtpunt van Hotel Bali, maar de ligging dichtbij de oude stad maakt veel goed. Je hebt een ongelofelijk zicht op de oude stad, het strand, het kerkje ... Geweldig...
Je kan er wel een biertje of koffie krijgen, maar het is een lounge / cocktailbar. Ik lees op het internet dat de prijzen weliswaar duurder zijn dan in de gewone bars, maar ook niet schandalig duur (wat dat ook wil zeggen...)
En wees nu eerlijk, tijdens de zonsondergang (aanrader!) van een cocktail nippen terwijl je uitkijkt over heel Benidorm, dat is de meerprijs wel waard!

Hebt u al eens iets gedronken in PLANTA 20, of iets gegeten in het restaurant? Laat iets weten via reacties!

Lees ook: Bezoek aan het uitkijkpunt van hotel Bali
Lees ook: Excursies / Ervaringen
Lees ook: De kruisweg van Benidorm
Lees ook: Benidorm City
De toegang tot het hotel is in de Calle Esperanto
Voorbij de receptie ziet u de liften. De panoramische lift is hier links.

Niet voor personen met hoogtevrees

Een hippe bar met open terras achteraan

Spectaculaire zichten over de stad en de zee

Spectaculair zicht vanaf het dakterras
Lees ook: Bezoek aan het uitkijkpunt van hotel Bali
Lees ook: Excursies / Ervaringen
Lees ook: De kruisweg van Benidorm
Lees ook: Benidorm City

Geen opmerkingen:

Een reactie posten