Benidorm Circus bezoeken

We kregen tijdens ons verblijf in Benidorm gratis kaarten aangeboden voor het "Magic Circus Benidorm". Ondanks dat de show vooral ideaal is voor mensen met kinderen, zaten ik en mijn partner enkele uren later toch klaar met een grote bak popcorn.

Normaal gezien zou ik deze aanbieding laten liggen, want geef toe, er is geweldige entertainment genoeg op 'the strip', maar nu besloten we te gaan zien omdat er een magie-show "Chapeau" speelde. Van jongs af aan heb ik een fascinatie voor goochelaars en ga geregeld naar optredens kijken. Deze show was me dus op het lijf geschreven. De reclameborden doorheen Benidorm hadden me al
nieuwsgierig gemaakt, en toen we gratis kaarten kregen, kon ik natuurlijk niet weigeren.

Zover ik weet is er geen transferservice naar het Benidorm Circus (die is er wel voor Benidorm Palace). Dus is het keuze tussen een taxi (6 tot 9 EUR vanuit het centrum?) of de bus (1.50 EUR enkeltje). Wij hebben gewandeld vanuit het oude centrum en met een rustig tempo stonden we 3 kwartiertjes later voor de deur. Het is goed te doen en je kan wandelen doorheen 'the strip', de Engelse uitgaansbuurt, dus het is zeker geen saaie route.
Het Benidorm Circus staat eigenlijk op de parking van het bekende Benidorm Palace. Het is op de Av. dr Severo Ochoa, en die is beter bekend als het verlengde van de Av. Ametlla de Mar, de grote baan in Rincon de Loix. De Circusshows kosten 18 EUR en zijn gewoon te betalen aan de kassa's aan de tent (niet aan de kassa van Benidorm Palace). Er is een ruime, gratis parking voorzien. Het Benidorm Magic Circus is gewoon wat de titel beweert; een circustent. Bij het binnenkomen heb je een ruimte om iets te drinken/eten en de toiletten. Je mag drinken en popcorn gewoon mee in de Circustent nemen. Het drinken kostte 2 EUR en de XL beker popcorn (we hadden nog niets gegeten) kostte 3.5 EUR. Zeker geen overdreven prijzen dus.

D shows spelen elke zaterdag en beginnen om 17.30u. Waarom is dit belangrijk? Omdat er veel mensen te laat waren die dachten dat de show om 18u begon. Hier is ergens een fout want ook in de toeristische infobalie gaf men 18u aan. Gelukkig komen we altijd goed op tijd en hebben we net de show zien beginnen.

De show is een combinatie van clown-acts, magie en acrobatie. Er komen geen dieren aan te pas (behalve duiven bij de goochelaar) omdat het Magic Circus beklemtoont diervriendelijk te zijn. Dat kunnen we dus alleen maar aanmoedigen.
De meeste goocheltruc's vielen me een beetje tegen. De show is wat kleinschaliger dan Benidorm Palace en veel meer op de kinderen gericht. De trucs konden me slechts weinig verbazen en had ik grotendeels elders gezien. De acrobatie-acts echter waren verbazingwekkend, de "hypnose"-act van de clown was zo grappig dat ik niet uit mijn lachbui raakte en de lasershow was gewoonweg één van de meest spectaculaire dingen die ik gezien heb. Ook het schaduwtheater was leuk gevonden en uitgewerkt.
Er is een tussenpauze voorzien waarbij kinderen de kans krijgen om op de foto te gaan met een man verkleed als Pikachu. Uiteraard tegen betaling. Ook verkoopt men in de tribunes lichtzwaardjes. We zagen enkele ouders toegeeflijk naar hun portefeuille grijpen onder de klaagbedes van hun kinderen. Het is uiteindelijk de extra's die deze show mee financieren, want ik had het gevoel dat het merendeel van de aanwezigen op één of andere manier gratis inkom had (via hotel of inclusief een groepsreis). Er waren slechts een tiental koppeltjes met hun kinderen die apart van de groepen zaten. Uit de kindjes hun enthousiaste blik kon ik inschatten dat ze er echt van genoten, dus als je Benidorm bezoekt met uw kroost, kan je ze (en uzelf) een groot plezier doen met een avondje Circus.

Besluit

Ik ga eerlijk zijn; ik weet niet of we zouden terug gaan volgend jaar als we de volle pot moeten betalen. 18 EUR inkom per persoon en dan nog wat drankjes en versnaperingen. De show is mooi, maar niet van de kwaliteit van Benidorm Palace. Ik zou dan eerder opteren meer te betalen voor meer spektakel in Benidorm Palace (32 EUR). Uiteraard is Benidorm Palace een show voor volwassenen.
Het Magic Circus is wel aan te raden voor gezinnen. Uw -jonge- kinderen zullen er dol op zijn. De kleinschaligheid is hier een pluspunt; de show betrekt de kinderen (en volwassenen) die vooraan zitten, en als je buiten wandelt, staan de acrobaten en clowns je zelfs op te wachten om je de hand te schudden! De uren zijn dan ook niet slecht om de late namiddag te vullen, tegen 19.45u is de show al gedaan en dat is voor Spaanse normen dus heel kindvriendelijk.

Dus al bij al een leuke avond uit. Kijk goed rond voor promotiestunts. Soms krijg je gratis kaarten voor het Circus als je Benidorm Palace bezocht hebt, soms zit een toegang mee in uw hotelverblijf, soms vindt je promo's in de verkoophokjes. Vraag wat rond en je vangt vast wel een korting. Maar met kinderen is het zelfs aan volle prijs een aanrader, want ze zullen met een glimlach op hun gezicht de tent uit wandelen, en dat is dan weer onbetaalbaar!

Lees ook: Uitgaan in Benidorm
Lees ook: Met de kinderen naar Benidorm
Lees ook: Themaparken in Benidorm
Lees ook: Excursies / Ervaringen
Lees ook: Bioscopen / cinema's in Benidorm

Hieronder nog een foto verslag van onze avond in Benidorm Circus:
Het Benidorm Circus is op de Av. dr Severo Ochoa (verlengde van de bekende
Av. Ametlla de Mar) achter het opvallende Benidorm Palace.

De grote circustent staat op de Parking achter Benidorm Palace. Met een kaartje
mag je zo binnen, maar je kan ook kaartjes kopen aan de kassa naast de tent.

Binnenin is er plaats voor verjaardagsfeestjes (met eten inclusief).
Voor de Show (of tijdens) kan men iets drinken of een snack eten.
De prijzen vallen goed mee.

De opening van de show in Benidorm Magic Circus.

Straffe actrobatie-acts.

De show van de "hypnotiseur" kreeg de hele tent aan het schaterlachen.

De coole laseract

De laseract begon net na de pauze, waardoor wel enkele mensen een stuk
gemist hadden.

Op het einde mochten de kinderen zich nog 5 minuten uit leven op het podium.

Lees ook: Uitgaan in Benidorm
Lees ook: Benidorm Palace bezoeken
Lees ook: Met de kinderen naar Benidorm
Lees ook: Themaparken in Benidorm
Lees ook: Excursies / Ervaringen
Lees ook: Bioscopen / cinema's in Benidorm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten