Bingo spelen in Benidorm

Wie in Benidorm al eens een café bezoekt, zal er niet naast kunnen: In benidorm is Bingo spelen één van de favoriete bezigheden. De meeste cafés houden dan ook een wekelijkse bingo avond waar nog steeds heel veel volk op af komt. Wat is het net aan dit spelletje dat zo aantrekt? Ik ging op onderzoek.

In het café waar ik bingo ging spelen riepen ze de nummers in het Nederlands. Heel gemakkelijk, want in sommige andere bars roepen ze het in verschillende talen en aangezien de nummers elkaar snel volgen, kan het verwarrend worden en mis ik af en toe een nummer. Hier had ik dus geen probleem om te volgen. Een kaart kost 2 euro en het prijzengeld varieerde tussen 30 en 50 euro afhankelijk van het aantal spelers. Je had prijzengeld voor een volle lijn (horizontaal of verticaal alle cijfers weg) en een volle kaart (alle cijfers op het kaartje weg). Het verslavende aan dit spel is dat je vaak net niet wint. Je zit daar te wachten met slechts één cijfer te gaan en steeds is iemand anders je voor. Voor je het weet blijf je dan ook spelen om toch maar te kunnen winnen in de volgende ronde. Het spel vereist ook geen bijzonder denkwerk, dus ideaal om tussen pot en pint te spelen. Alhoewel je tijdens een spel wel muisstil moet blijven!

Bingo zaal in "Bingo Plaza"
Weinig mensen weten dat bingo spelen in Spanje eigenlijk illegaal is. Het is en blijft een gokspel waar bepaalde mensen aan verslaafd zouden kunnen raken. Natuurlijk zal bingo steeds gedoogd worden in Benidorm, maar als je echt op zeker wil spelen, moet je naar de "Bingo Plaza" gaan. De Bingo Plaza ligt aan het "Plaza Hispanidad" naast de McDonald's. Men moet zich registeren alvorens men kan binnengaan. Men speelt er bingo op de 'professionele' manier, met schermen waarop de nummers verschijnen en op een minder gezapig tempo als in de bars. Ook hier verschilt het prijzengeld afhankelijk van het aantal spelers. Maar hoe meer spelers, hoe minder kans om te winnen natuurlijk!

Bingo spelen blijft een onschuldig spelletje zolang je niet overdrijft. Beslis op voorhand hoeveel beurten je gaat meespelen of hoeveel geld je gaat op doen. Een kaartje kost in de meeste bars tussen 1 en 3 euro, en dat bedrag is laag, maar voor je het weet kan een middag of avondje Bingo een serieuze hap uit het budget halen! Reken er nooit op dat je zal winnen, dan wordt je ook niet teleurgesteld.

Ik zal er alvast niet verslaafd aan worden, na enkele spelletjes net niet winnen, hield ik het voor bekeken. Bij ons zeggen ze; sommigen hebben geluk in het spel, anderen in de liefde.

Lees ook: Benidorm city
Lees ook: Excursies/ervaringen
Lees ook: Benidorm Praktisch
Lees ook: Uitgaan in Benidorm

1 opmerking:

  1. ik heb nog nooit bingo reizen gedaan.
    dit jaar wil ik graag eens met mijn zus op vacantie, nog nooit gebeurt dit en wij willen in juli op vacantie wie heeft goede raad

    BeantwoordenVerwijderen