Interview met Daniël Le Roi

Hoe bent u op het idee gekomen om naar Benidorm te emigreren?

Via mijn moeder die hier een zakenkantoor had, later heb ik de zaken overgenomen.
   
Benidorm is een snel groeiende metropool, wat vindt u van de evolutie die Benidorm ondergaat?
   
Ik was voor het eerst in Benidorm in 1968, heb de stad ( toen nog een dorp ) toeristisch zien groeien, momenteel echter is de wildgroei aan wolkenkrabbers en Chinese winkels een doorn in het oog voor de meeste Spanjaarden,  ze ondermijnen de economie door minderwaardige prullen aan te bieden, ook de schoen industrie  van eigen bodem lijdt eronder, ook de teveel Engelse winkels is niet plezierig meer! 

Wat is uw lievelingsplekje in Benidorm of omstreken?
    
Persoonlijk ben ik liever in Alfas del Pi, zo een 6 km buiten Benidorm, het is er veel rustiger, mooier, en hoogbouw is er verboden !

Keert u vaak terug naar België?
    
We gaan nog elk jaar terug naar België met de eindejaarsfeesten, dan zijn de meeste zaken in Benidorm gesloten.

Veel jonge mensen dromen ervan te emigreren naar de Costa Blanca. Zou u dit aanraden of net afraden?

Ik wil zeker niemand afraden te emigreren, maar niet tweemaal maar driemaal nadenken is de boodschap, de beste jaren van Benidorm is gedaan, met een werkloosheid van bijna 22% in heel Spanje,er zitten momenteel 5 miljoen mensen zonder werk. In Benidorm zijn er op 1 maand 370 werklozen bijgekomen. Dat zegt genoeg. 

Als u één troef mocht aanwenden om toeristen naar de badstad te lokken, wat zou u zeggen?

Zonder enige twijfel; het prachtige klimaat!! 

Als u nu dezelfde keuzes had als toen u ging emigreren, zou u hetzelfde opnieuw doen of had u dingen anders aangepakt?  

Waarschijnlijk zou ik veel vroeger naar hier zijn gekomen, toen was het NOG beter ! ! ! 


Hartelijk dank voor het warm contact en ik wens u nog veel succes toe in Spanje.

Wie meer wil lezen van Daniël Le Roi, kan altijd eens kijken op zijn blog:  
http://blog.seniorennet.be/condor_46

Lees ook: Excursies in de Costa Blanca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten