Terug van opnieuw een geweldige vakantie in Benidorm

"Ben je weer terug in Benidorm," zei de hilarische ober in mijn favoriete brasserie in Benidorm.
"Jawel... opnieuw..," moest ik bekennen, want het was nog maar van februari geleden.
"Belachelijk!" Was zijn antwoord.


Ja, ik geef toe, op vakantie gaan naar Benidorm wordt stilaan een kleine verslaving. Hoe meer ik erover opzoek en mezelf lid maak van fanpagina's, hoe meer zin ik krijg om telkens weer dezelfde bestemming te kiezen. En waarom zou ik elders gaan? Benidorm heeft zon, zee en strand, een aangenaam stadsleven met vele winkeltjes (en elk jaar nieuwe en andere winkels), en een bijzonder boeiend achterland dat na al die jaren nog steeds grotendeels onontdekt is. Benidorm is ook constant in beweging. Nieuwe winkeltjes, nieuwe heraangelegde autovrije straten, nieuwe bouwprojecten.... Dat maakt terugkeren dubbel zo leuk, want hoewel vertrouwd, kijk je vaak uit naar de nieuwigheden, zelfs al was het vorige bezoek slechts enkele maanden geleden....
Ook qua uitgaansmogelijkheden blijft de boel niet stilstaan. Er is een splinternieuwe "hawaii-stijl" bar geopend, die lonkte om er een sangria te drinken. Ook hebben we een nieuwe act gezien in de showbars: Bruno Mars experience. Deze show, die vrij laat begint (om 1u) is niet enkel voor fans van de zanger, maar voor alle feestbeesten. De zanger en zijn 4 professionele internationale dansers hebben een show in elkaar gezet waarop je niet anders kan dan dansen. Top entertainment dat je gratis wordt aangeboden als je iets drinkt in het café.

In de ban van de kwal

Benidorm lijkt dit jaar wel in de ban van een Portugees, namelijk het Portugese Oorlogsschip of Caravella Portugesa. Dit is een grappige benaming voor een serieuze bedreiging, namelijk een giftige kwal - in feite een poliep - die sinds begin 2018 geregeld gespot werd in de Costa Blanca. Vreemd genoeg kwamen deze kwallen vroeger nooit voor in Spanje en zijn ze nu een last geworden. Geregeld moest plots iedereen uit het water in een haast paniekreactie, om vervolgens een kwartier later het sein te geven dat alles OK is. Ik geef toe, ik vertrouw op het professioneel optreden van de redders die nauwgezet de kustlijn afspeuren op de kwallen, maar het komt soms over als een massahysterie. De kwallen drijven op het water en hebben lange tentakels waarmee ze visjes vangen. Die tentakels zijn giftig en kunnen in zeer uitzonderlijke gevallen dodelijk zijn, meestal echter zorgen ze voor een korte periode van hevige pijnen. Nu, de kwallen drijven niet massaal de kust tegemoet. Vaak werd iedereen in Benidorm uit het water gehaald omdat er een kwal gespot was in Villajoyosa. Waarna vervolgens enkele sloepen heen en weer vaarden om een half uur later terug de groene vlag te hijsen. Hopelijk komt er later nog een structurele oplossing of stopt de invasie, want hoe professioneel men ook de zwemmers in het oog houdt, je voelt je soms toch niet echt gerust tijdens het zwemmen.

Ondanks die portugese kwallen heb ik dit jaar opnieuw een fantastische vakantie beleefd. Het was warm, soms zelfs héél warm. Daarom ook heb ik iets minder excursies en bezoekjes gedaan dan vorige vakanties. Maar toch heb ik een heleboel foto's en artikels klaar staan voor mijn trouwe lezers!

hieronder enkele sfeerfoto's van de reis.

Lees ook: Excursies / Ervaringen
Lees ook: Benidorm Actueel
Lees ook: Blog / Column
Lees ook: Guadalest

Zonnig weer bij aankomst in Alicante

zeepbellen in de winkelwandelstraat bij zo'n leuk 'snuisterij-winkeltje'.

Vernieuwde straten, autovrij gemaakt, Benidorm staat nooit stil.

Een drukte op het strand, maar er is plaats genoeg voor iedereen.

Benidorm was helemaal in de ban van de Caravella Portugesa

Ongelofelijke show van "The Bruno Mars Experience"

Ondanks het warme weer, toch een kleine uitstap gemaakt naar Guadalest
Lees ook: Excursies / Ervaringen
Lees ook: Benidorm Actueel
Lees ook: Blog / Column
Lees ook: Guadalest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten