Recordzomer Spanje 2016

Spanje is altijd een geliefde vakantiebestemming geweest bij de Belgen en Nederlanders. De laatste jaren echter steeg de populariteit van Spanje. 

De aanslagen in Tunesïe en Egypte deed het aantal toeristen naar moslimlanden gevoelig zakken, wat dan weer meer vakantiegangers naar Spanje trekt. Dit jaar komen de problemen in Turkije erbij. Vluchtelingen, aanslagen en een tirannieke premier zorgen ervoor dat het toerisme er snel daalt. Ook dit komt vooral Spanje ten goede....

De verschillende reisorganisatoren geven aan dat Spanje ongetwijfeld een recordzomer zal beleven. Goed nieuws voor Benidorm, waar tenslotte een groot deel van de Spanje-reizigers naartoe trekken, maar minder goed nieuws voor uw portefeuille. Bij het boeken van mijn reis viel op dat de vluchten duurder zijn geworden en de hotels minder kortingen en promoties geven dan andere jaren. Een reis naar Spanje zal dus wat duurder kunnen uitvallen dit jaar. Toch blijft Spanje nog steeds een budgetbestemming in vergelijking met andere populaire vakantiebestemmingen.

Wie elk jaar wacht op een goedkope lastminute zou dit jaar wel eens pech kunnen hebben. De populairste hotels van Benidorm zijn voor de zomerperiode grotendeels volgeboekt en in het najaar (wanneer ik op vakantie ga) begint het ook al vol te geraken. Natuurlijk zal er altijd nog wel een kamer vrij zijn, maar wie een specifiek hotel in gedachte heeft, kan zich beter maar wat haasten.
Ikzelf heb opnieuw geboekt voor de periode eind oktober tot midden november. De touroperators gaven inderdaad een iets duurdere prijs aan als vorig jaar, maar dat heb ik goed gemaakt door volledig zelf mijn reis te boeken. Zo kon ik tevens een weekje Alicante erbij nemen!
Het is nog lang wachten voor ik op vakantie mag, maar uitkijken naar een vakantie is al een klein stukje van het plezier!

Dus tip van de week: stel je reisplannen - naar Spanje - niet teveel uit! 

Lees ook: Alicante

Geen opmerkingen:

Een reactie posten