Secret fountain rooftop bar

Ik probeer niet te vaak een review te doen over een café of bar. Ik ga wel uit als ik in Benidorm ben, maar een vaste stek heb ik niet en meestal verkies ik een terrasje met zicht op het strand na een stevige avondwandeling. Toch wil ik deze tip niet geheim houden voor de lezers van mijn weblog. 
De Av Mallorca is dé uitgaansbuurt van Benidorm. De autovrije straat veranderd van een doodse buurt in de middag naar een schreeuwerige uitgaansbuurt in de avond -en nachturen. Danseressen draaien zwierig op podiums, proppers beloven de dorstige toeristen goedkope biertjes, leuke shows en mooie meiden. Neonborden vechten samen met dreunende muziek om aandacht. Je houdt er van of je blijft er weg. Je hebt toeristen die enkel en alleen voor 'the Strip' naar Benidorm reizen, je hebt toeristen die er heel hun reis in een boog rondom lopen. Maar wie een rustig café prefereert, moet voortaan niet verder zoeken. Op de hoek van de Calle Gerona en de Av Mallorca bevindt zich 'The Secret Fountain Roof Bar'. 'Secret' omdat elke achteloze toerist hier zomaar voorbij loopt. De ingang, niet meer dan een stijlvol verlicht bord voor de trap, valt helemaal niet op tussen de luidruchtige pubs en speelhallen. Wie eenmaal de lift of trap naar boven heeft genomen, komt terecht in een rustige atmosfeer die je veel te weinig vindt in Benidorm. Een rustig muziekje, een klein fonteintje en een persoonlijke, vriendelijke bediening. De prijzen zijn er goedkoop en je hebt een goede keuze uit verschillende dranken.
De sangria (bestel een kannetje) kan ik zeer goed aanbevelen. Let op, want ik spreek uit ervaring dat je snel een glaasje teveel op hebt. De bar staat bij Tripadvisor nog steeds op nummer één van alle bars in Benidorm en wat mij betreft, heeft ze die positie dubbel en dik verdient!

U mag altijd een commentaar zetten met uw ervaringen of andere tips!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten