vooruitblik op de vakantie van 2012

Het nieuwe jaar is al even aangebroken, de kerstmarkten en ijspistes zijn opgekraamd en ook thuis is de kerstboom en de versiering (hopelijk) al lang in de kasten verdwenen. Volgens psychologen is midden januari de meest depressieve tijd van het jaar. Toch is er een goede remedie om deze winteravonden door te komen: Uitkijken naar de vakantieperiode.

Ik merk aan de stijgende bezoekersaantallen de laatste week dat er inderdaad gehunkerd wordt naar wat zon. Heb ik iets aan te raden voor de zomervakantie van 2012? Wel ja, de blog noemt niet voor niets 'Bezoek Benidorm'... Mijn mening is doorheen de jaren nog niet veranderd, Benidorm blijft een goede keuze voor alle leeftijden. Het is tevens een goede 'crisis-keuze' aangezien Benidorm zeer goedkoop blijft. Het is ook een veilige keuze want vergeet niet dat de Arabische lente nog lang niet uitgewoed is.

Als ik dan toch enkele kleine tips kan geven: indien mogelijk, neem dan geen vakantie tijdens de schoolvakantieperiodes, dat scheelt meer dan de helft in de prijs. Vroegboekkortingen hebben zeker hun nut, maar als je gezin niet te groot is en je bent helemaal niet gebrand op een specifieke locatie, dan zullen er altijd nog last-minutes en promoties zijn. Bij vroegboekkortingen kan je ook geconfronteerd worden met bijkomende brandstoftaksen!
De ramp van de Costa Concordia is een slechte zaak voor het cruisetoerisme, maar dit betekent ook dat dit jaar de cruises gevoelig gaan zakken in de prijs! Wie dus altijd heeft gedroomd van een cruise, zal dit jaar misschien zeer goedkoop kunnen afschepen. De gouden regel in vakanties blijft nog steeds: Wie goed zoekt, die vindt!

Ik wens iedereen in ieder geval een succesvolle zoektocht doorheen reisboeken en op het internet... Het jagen naar promo's verlicht in ieder geval die winterblues!

Lees ook: Spanje goedkooste reisbestemming
Lees ook: Benidorm, 10 redenen om er niet heen te gaan
Lees ook: Costa Blanca
Lees ook: Actueel nieuws over Benidorm
Lees ook: Benidorm praktisch

1 opmerking:

  1. Ik ben ook van plan om mijn reis volgende maand .. En dit bericht deelt zeer nuttige informatie over enkele van de geweldige toeristische attracties ... Deze informatie is zeer gunstig voor het plannen van mijn reis

    BeantwoordenVerwijderen